De watersector heeft behoefte aan goed opgeleide, wendbare vakmensen die zich blijven ontwikkelen en duurzaam inzetbaar zijn. Maar hoe worden deze vakmensen eigenlijk gevormd? Hoe ontstaan (nieuwe) leeromgevingen en hoe kunnen deze met elkaar in verbinding staan? Hoe kunnen we aansluiten bij de behoeften van zowel het werkveld als het onderwijs en de bredere maatschappelijke opgaven?
Zouden we niet veel meer baat hebben bij een samenhangend netwerk, waar scholen en bedrijven samen vorm geven aan leren & werken, waar je van en aan elkaar kunt leren? Gezamenlijke verantwoordelijkheid nemen voor het opleiden van toekomstige en zittende vakmensen.
CIV Water speelt een cruciale rol als schakel tussen bedrijven, overheid en onderwijsinstellingen. Het centrum faciliteert de ontwikkeling van wendbare vakmensen die klaarstaan om in te spelen op de snel veranderende eisen van de watersector. In samenwerking met het bedrijfsleven en onderwijs wordt gewerkt aan het hybride lerend systeem. Dr. Ilya Zitter, lector beroepsonderwijs, Erica Aalsma, strategisch ontwerper van leeromgevingen en Peet Ferwerda, adviseur en ontwerper/begeleider van leer- en ontwikkelprocessen, hebben recent onderzoek gedaan naar het ontwerp en de toepassing hiervan. Het onderzoek richt zich op de theorie van het hybride lerend systeem en de toepassing ervan in het ontwikkelen van wendbare vakmensen.
Op 9 december presenteert Ilya Zitter in samenwerking met Katapult dit onderzoek tijdens een webinar. Het vindt plaats van 12:00 tot 13:00 uur. Wil je erbij zijn? Via deze link krijg je toegang!